مجموع نظرات: ۰
شنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۳ - ۱۴:۵۹
۰ نفر

پاستیل یکی از محبوب ترین ها خوراکی ها برای همه سنین به خصوص کودکان است که با شکل ها و طعم های گوناگون در بازار وجود دارد و به اعتقاد بعضی ها اعتیادآور است

پاستيل

همشهری آنلاین:‌ احتمالا کسی نیست که تاکنون پاستیل نخورده باشد، اگر شما نیز جزو پاستیل خورهای قهار هستید و به این خوراکی علاقه زیادی دارید بهتر است برای تهیه پاستیل خانگی به چند نکته توجه داشته باشید.

۱-چون عمده بخش آماده سازی پاستیل به روش بن ماری آماده می شود، بهتر است از ظرف استیل استفاده شود تا حرارت را به خوبی به خودش جذب کند و باعث سریع تر شدن روند بن ماری می شود.

۲ - در صورتی که ظرف استیل ندارید، می توانید از ظروف چینی یا شیشه ای هم استفاده کنید اما هرگز از ظرف پلاستیکی استفاده نکنید چون قرار گرفتن ظروف پلاستیکی روی حرارت بخار آب خطرناک است.

۳- گلوکز را از لوازم قنادی ها تهیه کنید و در صورتی که به آن دسترسی ندارید قابل حذف است. اما وجود گلوکز باعث ایجاد انسجام و حالت کشسانی داخل پاستیل می شود و با حذف شدن، آن پاستیل شما حالت ژله ای خیلی سفت خواهد داشت.

۴- در صورت دلخواه می توانید ۲ قاشق غذاخوری شکر هم به مواد اضافه کنید و بعد روی حرارت قرار بدهید تا پاستیل شیرین تر شود.

۵- پاستیل خانگی به مدت یک تا یک و نیم ماه داخل ظرف دربسته در یخچال قابل نگهداری است بدون اینکه طعم و کیفیت آن تغییری بکند.

۶-اگر قالب خاصی برای پاستیل ندارید یا دوست دارید پاستیل شما مثل پاستیل های بازاری بلند و استوانه ای باشد می توانید از نی استفاده کنید.

۷- به جای از بین بردن چسبندگی پاستیل با گلیسیرین خوراکی می توانید پاستیل ها را داخل شکر دانه ریز بغلطانید و بعد اضافه های شکر را با دستتان بگیرید با این روش پاستیل شکری درست می کنید. مخصوصا ژله هایی که کمی حالت ترشی دارند مثل طعم لیمویی بسیار خوشمزه خواهد شد.

۸- برای داشتن پاستیل چند رنگ و لایه ای فقط باید یک رنگ ژله را داخل قالب بریزید و بلافاصله که کمی خودش را گرفت، رنگ بعدی را روی آن بریزید. اجازه دهید خودشان را بریزند.

۹- اگر می خواهید رنگ پاستیل کاملا مات شود، بعد از برداشتن از روی حرارت به روش بن ماری با همزن بزنید. این کار تا جایی ادامه دهید تا ژله مات شود.

کد خبر 871317
منبع: روزنامه همشهری

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار آشپزی

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha